Huur en verhuur

Huur en verhuur

 

Wilt u uw woning verhuren?
Het verhuren van uw woning of uw beleggingspand is een serieuze zaak. U wilt dat uw belangen goed en professioneel behartigd worden. Kiezen voor Veldman Makelaardij is kiezen voor een betrouwbare partner.
Voor onze nationale en internationale woningzoekenden zijn wij altijd op zoek naar nieuwe huurwoningen of appartementen.
Wij screenen mogelijke huurders van uw woning zorgvuldig en voeren een gedegen antecedentenonderzoek uit. Wij vragen kandidaten salarisstroken en contracten aan ons te overleggen en nemen voor een definitieve check altijd contact op met het betreffende bedrijf. Zo weet u zich verzekerd van een betrouwbare huurder.


Wat mag u van Veldman Makelaardij verwachten:
 

Stappenplan:
Vrijblijvend intakegesprek.

Hierbij maken wij een inschatting van de mate van verhuurbaarheid van uw woning en geven wij u advies over een goede en reële huurprijs.


Woningpresentatie.

Een aantrekkelijke tekst, professionele foto’s en eventuele plattegrond vormen de basis. Wij besteden hier veel aandacht aan om uw woning zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.


De woning aanmelden in alle systemen.

Wij zorgen ervoor dat iedereen die een dergelijke woning zoekt, deze ook weet te vinden.

Plaatsing op Funda (www.funda.nl) en meer dan 20 andere websites
Plaatsing op Pararius(www.pararius.nl)
Woning doorsturen naar ons eigen netwerk
Woning doorsturen naar internationale bedrijven in de regio


Bezichtigingen.

Wij begeleiden de bezichtigingen met potentiële kandidaten.


Onderhandelingen.

In overleg met u voeren wij de onderhandelingen met de huurder teneinde voor u de beste verhuurprijs en voorwaarden te bewerkstelligen.


Gedegen antecedentenonderzoek.

Wij vragen relevante informatie op bij de huurder en doen een definitieve check bij de werkgever.


Opstellen van de huurovereenkomst.

Deze wordt opgesteld in de Nederlandse en Engelse taal, voorzien van de Algemene Bepalingen.
Proces-verbaal van oplevering. Wij zorgen voor de overhandiging van de sleutel en maken een uitgebreide (foto)rapportage van de staat van de woning. Zo kunnen we eventuele misverstanden bij de oplevering voorkomen.


Financiële afhandeling.

Wij handelen de eerste financiële transactie voor u af. Deze bestaat uit het innen van de eerste maand huur en waarborgsom.


De Oplevering bij vertrek.
Wij lopen de woning zorgvuldig na om te controleren of er geen schade is aangericht die met de huurders verrekend moet worden.


Aansluiting nutsvoorzieningen.
Wij sluiten desgewenst gas, water, elektra en internet aan en af, zodat u daar geen omkijken naar heeft.


Juridisch.
Wij geven antwoord op al uw juridische vragen.


Kortom, wij nemen u al het werk uit handen. En –heel belangrijk –wij doen dit altijd op basis van NO CURE, NO PAY.

 

Onze werkwijze voor huurders:

Selectieprocedure nieuwe huurders:

  1. Iedere huurder met interesse in de woning ontvangt het verzoek een inschrijfformulier in te vullen;
  2. Op basis van volgorde van ontvangst inschrijfformulier gaat het proces verder;
  3. Selectie uit aanmeldingen door verhuurder op basis van geschiktheid/conformiteit;
  4. Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een bezichtiging;
  5. Kandidaat meldt of hij/zij de woning wil huren;
  6. Verhuurder kiest uit geïnteresseerden de best passende kandidaat of uit de passende kandidaten degene die als eerst heeft gereageerd;
  7. Financiële check;
  8. Verhuurder gaat door met eerste kandidaat of, bij onvoldoende financiële draagkracht, gaat de verhuurder verder met een volgende kandidaat, etc.;
  9. Opstellen huurovereenkomst;
  10. Informeren afgewezen kandidaten.

 

Op grond van Wet goed verhuurderschap dient huurder geïnformeerd te worden over het volgende:

Afspraken tussen huurder en verhuurder:

  • Bij gebreken aan de woning dient de huurder deze gebreken op de korts mogelijke termijn (doch uiterlijk binnen 2 werkdagen) te melden bij de verhuurder. Ook als deze gebreken door huurder zelf zijn veroorzaakt en de gebreken niet door huurder binnen 2 werkdagen kunnen worden hersteld.
  • Huurder kan zich wenden tot de Huurcommissie of de kantonrechter; indien eventuele (en relevante) geschillen met de verhuurder niet binnen een redelijke termijn worden opgelost.

 

 

Woning Verhuren   Inschrijven Huren

Meer info?

Piet helpt u graag verder!

 

Stel een vraag

Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

recaptcha
reCAPTCHA
PrivacyTerms